Pierwsze wideo z milionem wyświetleń na Youtube. Do dziś nie potwierdzono, że było „oszustwem”

Słowo “viral” prawdopodobnie jeszcze wówczas nie istniało. Internet w obecnej postaci ledwie raczkował. W tym samym roku Jerzy Dudek wykonał słynne “Dudek dance” w czasie finału Ligi Mistrzów w Stambule. Ale to nie jego wyczyn stał się pierwszym filmem, który osiągnął magiczną barierę miliona wyświetleń w świeżo założonym serwisie Youtube.

Dziś takie wydarzenia, jak skok Felixa Baumgartnera ze stratosfery czy najgłośniejsze akcje w świecie futbolu lub NBA, bez problemu zbierają liczbę kilkudziesięciu milionów wyświetleń. W 2005 roku – równo 14 lat temu – prekursorem, który przebił okrągły milion stał się, a jakże, Ronaldinho Gaucho – z reklamą Touch of Gold, zrealizowaną dla Nike.

Znakomity Brazylijczyk w stroju treningowym FC Barcelony, żonglujący piłką i co jakiś czas uderzający z woleja… za każdym razem w poprzeczkę bramki, zadziwił świat. Futbolówka ani razu nie spadła odkleiła mu się od buta i spadła na murawę.

Film został bardzo szybko uznany za “fake”. Kibice próbowali dopatrywać się w nim śladów zręcznego montażu. Co nie zmienia faktu, że zostanie zapamiętany jako jeden z najlepszych virali internetowych tamtych czasów.

Ronaldinho, który pozostaje już na sportowej emeryturze, przypomniał o sobie również w zeszły weekend. W barwach kolumbijskiego Independiente Santa Fe zagrał w Bogocie w meczu towarzyskim przeciwko Atletico Nacional. Jak zwykle, wzbudzał swoją osobą ogromne zainteresowanie, a swoim no-look passem zaliczył znakomitą asystę przy jednej z bramek.

Artysta. Czarodziej futbolu.

https://twitter.com/Joshua_Ubeku/status/1185093275314774016

Bonus do 1500PLN na start
LV BET Zakłady Bukmacherskie posiada zezwolenie urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem