Nowość w Ekstraklasie wywołuje lawinę komentarzy. Nie brakuje kpin…

PKO Bank Polski Ekstraklasa, od nowego sezonu występująca pod marką nowego tytularnego sponsora, wprowadza również gruntowne zmiany pod względem wizualnego opakowania transmisji i całego produktu. Organizator rozgrywek szczyci się, że wizualizacje graficzne tworzyła renomowana agencja z Londynu, współpracująca między innymi z Premier League czy Formułą 1, jednak pierwszy odbiór kibiców z Polski wydaje się być sceptyczny.

Być może wynika z nowości, do których przy pierwszym kontakcie trudno przywyknąć. Być może to wnioski wyciągane pochopnie, na podstawie zrębków informacji i tylko przykładowych grafik, które dotychczas przedstawiono publice. W sieci sypią się jednak krytyczne i żartobliwe komentarze.

Wizualnie, Ekstraklasa idzie w kierunku stylu retro. Grafiki – cytując dokładnie Marcina Mikuckiego z Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy SA – wyróżnia bezkompromisowy i odważny styl, który świetnie oddaje charakter naszej ligi. Oprawa upodabnia transmisję do piłkarskich gier komputerowych, będących rozrywką dla dużej części młodych kibiców.

Nowa identyfikacja w tej samej stylistyce pojawi się we wszystkich elementach telewizyjnej transmisji, jak również na stadionach, biletach czy koszulkach, zatem będzie dość czasu, by każdy wyrobił sobie własną opinię.

Póki co kibice narzekają między innymi na czcionki, które – cytując niektóre komentarze – przypominają tablice informacyjne na dworcach autobusowych, ewentualnie kultową telegazetą.

Na pewno będzie inaczej. Pomimo stylistycznej nostalgii – kolorowo i świeżo. Czy lepiej? Tu ilu kibiców, tyle opinii.

Bonus do 1500PLN na start
LV BET Zakłady Bukmacherskie posiada zezwolenie urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem