Juras Blog: Dresy, wędkarskie kamizelki – to dziedzictwo!

Uszanowanie moi drodzy czytelnicy. Zabrzmiało to jak wstęp do felietonu w jakimś Bravo (spoczywaj w spokoju), ale takie czasy. Dopasuj się albo giń. Jak wiadomo powszechnie wiele społecznych tematów traktuje pod prąd, nie dlatego, że chcę być Jamesem Dean’em na siłę, ale jakoś tak mam, że jak mi się coś nie podoba to mam w dupie opinię społeczną i konsekwencje.

Częściej wychodzę na tym jak piłkarz gej w szatni, ale trudno, co robić. Staram się egzystować według zasady „nie mów mi co mam robić i jak żyć, bo nie Ty będziesz za mnie umierał”. Z dużym prawdopodobieństwem temat dzisiejszego bloga również wywoła Wasze skrajne emocje i opinie. Jestem na to gotowy, a przedsmak zgotował mi już Twitter. Zresztą ta dyskusja na „ćwierkaczu” zainspirowała mnie aby rozwinąć temat.

Najnowsza kampania reklamowa koszulek polskiej reprezentacji firmy Nike wywołała prawdziwą burze. Promocja nowych koszulek kadry została oparta na stereotypie Polaka. „Wieśniackie” ubrania, klapki do skarpetek, koszulka naciągnięta na twarz czy zdjęcie, które najbardziej zarysowało narodową dumę, czyli koszulka włożona za pas od dupy strony. Sam fakt noszenia górnej części garderoby nie powinien nikogo dziwić, wszak wiązane bluzy, swetry czy właśnie tshirty wciśnięte w gacie to jeden z wygodniejszych transportów tej części garderoby kiedy chcemy mieć wolne ręce. Praktykowany od pokoleń! Opinię publiczną oburzył jednak fakt, że na dupie jest przecież Nasze godło!

Mój dzisiejszy tweet:

https://twitter.com/Jurasmma/status/977162756989308928

No i właśnie chyba tego dystansu zabrakło wielu z nas aby zinterpretować tę kampanię.

„Ile trzeba wysiłku by wyglądać bezpaństwowo?”

Ja szczerze jestem dumny z naszego dziedzictwa. Dlaczego na siłę chcemy być wszyscy jak obsada Beverly Hills 90210? Zakrzywiamy rzeczywistość jeżeli myślicie, że owa kampania powinna być zrealizowania w Złotych Tarasach, najlepiej z modelkami pokroju Anji Rubik na tle drogich samochodów. To ja już wolę aby było stereotypowo, choć sam wielokrotnie ze stereotypami walczę.


Szczerze to nie rusza mnie ta kampania. Nie moja stylistyka, pomysł też taki sobie. Wiadomo, że jakby zrobili to w klimacie stadionowym z piłkarzami itd., to było by ładne ale… nijakie. Takich reklam są miliony. Czy skuteczne? Ustalmy, że akurat koszulki reprezentacji Polski w piłce nożnej sprzedają się same, a jak jeszcze na zdjęciu widnieje Robert Lewandowski – to kupujemy po dwie! Tak aby godnie wyglądać przez telewizorem, na grillu u sąsiada czy dumnie na wakacjach w Egipcie. Stereotyp? Tacy jesteśmy! Ja również. I nie mam z tego powodu żadnych kompleksów. Czego i Wam serdecznie życzę.

Miałem dłuższy dyskurs z młodym socjologiem:
Dlaczego kalifornijski surfer jest u nas bogiem?

Na koniec i tak przecież chodzi o rozgłos, a z tym Nike trafił w dziesiątkę. Jako, że mój blog to chcąc nie chcąc również pewna ich tuba to poproszę o przelanie miliona kolumbijskich pesos na moje konto! Pozdrawiam i udanego weekendu! Polska Gola!

„Więęęc, dobrze być Polakiem – fuck! Powiedziałem to,
ale bez wyższości polityki i super-power, ziom!”

W tekście wykorzystany został tekst z utworu Ten Typ Mes – Janusz Andrzej Nowak.


Bonus do 1500PLN na start
LV BET Zakłady Bukmacherskie posiada zezwolenie urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem